A szolgálatok életét bemutató interjúk

A Nemzetstratégiai Kutatóintézet munkatársai által végzett interjúk során a különböző telefonos lelki elsősegély szolgálatok munkatársai (Budapest, Debrecen, Salgótarján, Szeged) beszéltek az egyes Szolgálatok megalakulásáról, sajátosságairól. Így szó esett a munkarendről, ami szolgálatonként eltérő, a szolgálatok finanszírozási lehetőségeiről, az önkéntesek toborzási folyamatáról, kiválasztásáról, képzéséről, a szolgálatok kapcsolati rendszeréről. Magyarországon éjjel-nappal működik telefonszolgálat. Országos szinten ugyanazt a számot lehet hívni, de a hívások az éppen ügyeletes szolgálatok között megoszlanak. Jelentős eredményként könyvelték el a szolgálat munkatársai, hogy Magyarország az első azok között, akik az országhatárokon túlra a saját anyanyelvű közösségük számára biztosítja a telefonos szolgálatot. Ez modellként szolgál Nyugat-Európában. Jövőbeni tervként szerepel a határon túli szakemberek felkészítése a Magyarországról érkező telefonhívások fogadására. Ez azért fontos, mert az országok között vannak kulturális különbségek.