A lelki elsősegély telefonszolgálatok szakmai kritériumai 2000

(Elfogadva a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége 2000. szeptember hó 2.-i közgyűlésén)

1. A lelki elsősegély telefonszolgálatok feladata

  • az öngyilkosság-megelőzés,
  • a krízis-intervenció és
  • a mentálhigiénés prevenció

a telefon, mint kommunikációs eszköz, s a telefonos kapcsolat adta sajátos módszerek segítségével.

2. A Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Nemzetközi Szövetsége, az IFOTES normái szerint működik.

3. Minimum napi 12 órás elérést biztosít, illetve együttműködéses kapcsolatban ezt az elérhetőséget.

4. Feladatai ellátására alkalmas és képzett önkénteseket foglalkoztat, s részükre folyamatos karbantartást és szupervíziót biztosít.

5. Az önkéntesek kiválasztása és kiképzése megfelel a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége (LESZ) által elfogadott ajánlásoknak.

6. A szolgálatot önkéntesekkel, - önálló, illetve önálló feladatként elkülönült munkaszervezetben - látja el.

7. Ellátási kötelezettséget vállal egy meghatározott terület lakosságának ellátására.

8. Önálló segélykérő telefon-vonalait egyirányúan, csak segélykérésre használja.

9.A hívók számára anonimitást és - lehetőség szerint - ingyenességet biztosít

10. A hívások regisztrálását a Szövetség által elfogadott statisztikai minimum alapján végzi.